10 juni 2014

14 juni vlinderdag in alle tuincentra

Ga op 14 juni naar een tuincentrum bij jou in de buurt. Op die dag staan vlinders centraal tijdens de Nationale Vlinderdag. De Vlinderstichting en Tuinbranche Nederland promoten de tuin en balkon met nectarrijke planten als een weldadig 'thuis' voor vlinders.

Op 14 juni staan tuincentra in het teken van vlinders. Er zijn vlinderhoeken ingericht, waar tuin- en balkonbezitters tips kunnen vinden om zelf bij te dragen aan een gunstige leefomgeving voor vlinders. Dit kan onder meer met planten waar vlinders nectar kunnen drinken en planten waar ze hun eieren op af kunnen zetten. Vlinderstruik, ijzerhard en wilde marjolein voeren de ranglijst van vlinderplanten aan; de inheemse blauwe knoop, brandnetel en brem zijn juist waardplant voor het eierleggen. Er zijn die dag tal van activiteiten voor jong en oud. Die variƫren van vlinderroutes, schminken, workshops tot knutselen.