13 juni 2012

9e Europese Nachtvlindernacht

Bonte worteluil (Agrotis vestigialis). Foto: Marian Schut.
De welbekende Nationale Nachtvlindernacht (dit jaar op 22 juni) heeft ook een Europese tegenhanger, namelijk de European Moth Nights. Meervoud inderdaad, want men verzamelt waarnemingen gedurende een lang weekend, dit jaar van 14 tot 18 juni.

In heel Europa wordt tijdens de European Moth Nights naar nachtvlinders gekeken en de resultaten zijn te volgen op de website Euromothnights.

U kunt ook meedoen!
Wilt u meedoen aan de European Moth Nights? Heel graag want er waren de laatste jaren maar weinig Nederlandse waarnemers!
Scroll op de genoemde website naar beneden net zo lang tot u de Nederlandse tekst vindt (uitnodiging 2012, informatie 2012). Daar is ook een link te vinden naar een Excelformulier waar u de waarnemingen op kunt invullen. U kunt uw lijstje met waarnemingen mailen naar in Zwitserland. Heeft u moeite met Duits of Engels, dan mag u de waarnemingen ook naar sturen. Wij zullen er dan voor zorgen dat ze op de goede plek terecht komen.

Gegevens van eerdere jaren
Overigens ontvangt men ook nog heel graag gegevens van de vorige European Moth Nights, namelijk 9-13 september 2010 en 24-28 augustus 2011. Ook al heeft u toen niet bewust meegedaan, uw nachtvlinderwaarnemignen van een of meerdere van deze avonden zijn van harte welkom op de genoemde e-mailadressen.