5 mei 2010

Beheerkaarten eikenprocessierups vernieuwd

Vandaag zijn de bijgewerkte beheerkaarten die gebruikt kunnen worden bij de bestrijding van de eikenprocessierups op de website van De Vlinderstichting geplaatst.

Met kleuren is per provincie aangegeven waar soorten dagvlinders van de Rode Lijst zich bevinden, zodat bestrijders van de eikenprocessierups hier rekening mee kunnen houden.

Vandaag zijn de bijgewerkte kaarten geplaatst. In de nieuwe versie van de kaarten is te zien waar soorten dagvlinders populaties hebben die door de Flora- en faunawet beschermd worden. Op deze locaties kan nooit worden gespoten. Andere soorten dagvlinders, die overigens wel op de Rode Lijst staan, hebben deze strenge bescherming niet en zijn met een andere kleur zichtbaar gemaakt.

Mocht u nog suggesties hebben voor een verdere verbetering of anderszins vragen over dit onderwerp, dan kunt u een e-mail sturen naar De Vlinderstichting met als onderwerp EPR.

Bekijk de beheerkaarten