13 augustus 2010

Bijzondere melding: Siamese tweeling van vlinders?

Op 11 augustus verscheen in de Oostenrijkse krant 'Kronenzeitung' een bijzonder bericht: een waarneming van een Siamese tweeling van vlinders!

Bij het bericht is de volgende tekst te lezen:

'Deze fantastische foto van een buitengewoon zeldzame Siamese tweeling-vlinder werd gisteren genomen door Robert Liensberger in zijn tuin in Hatting. De dieren zijn aan het achterlijf en aan de vleugels met elkaar vergroeid. Ze hebben volledig ontwikkelde lijfjes met twee ogen, antennen en poten. Het is maar moeilijk voor te stellen dat dit wezen zou kunnen vliegen - laat staan dat iemand het geluk heeft hem te fotograferen..'

Siamese tweeling? Of toch gewoon parende vlinders?

Op de foto zien we twee parende koninginnenpages. Parende vlinders, met hun achterlijven aan elkaar, worden regelmatig waargenomen. Op de foto van deze koninginnenpages is dus niets bijzonders aan de hand..

Uit dit bericht blijkt maar weer dat educatie en voorlichting een zeer belangrijk onderdeel van het werk van De Vlinderstichting blijft!