18 maart 2014

De Nachtvlinderestafette: ook in 2014

In 2012 en 2013 werd een Nachtvlinderestafette dwars door Nederland gereden op initiatief van de Stichting Natuurkampeerterreinen en de Vlinderstichting en uitgevoerd door Natuurpresentaties. Dit was zo succesvol dat eigenaren van voornamelijk natuurkampeerterreinen dit jaar besloten het initiatief voort te zetten.

Maak kennis met de wondere wereld van onze nachtvlinders. In Nederland leven honderden soorten die pas actief worden als de zon achter de horizon verdwijnt. (Natuur-)kampeerterreinen zijn voor deze dieren vlinderparadijsjes.

Aanvang van deze activiteit: 20.30 uur (presentatie Nachtvlinders door de Harener bioloog Kees Boele); vanaf zonsondergang nachtvlinders kijken bij de vlinderlamp. Alvast even rond kijken op deze mooie locaties of alvast een plaatsje reserveren? Op de site van Natuurpresentaties vindt u een overzicht van alle locaties en data.

Publiek bij lezing, voorafgaand aan het ├ęchte nachtvlinderwerk.