1 december 2009

De Vlinderstichting en Kopenhagen

Butterfly Conservation Europe, de overkoepelende organisatie voor vlinderbescherming in Europa, waar De Vlinderstichting actief in is heeft, samen met 12 andere natuurbeschermingsorganisaties, een brief gestuurd naar de onderhandelaar namens de EU op de komende klimaattop in Kopenhagen.

De nadruk wordt in de brief gelegd op de noodzaak van het behoud van biodiversiteit en van ecosystemen, naast allerlei gewenste maatregelen om de CO2 uitstoot tegen te gaan. Er wordt gewezen op het grote belang van natuurlijke gebieden voor tegengaan van klimaatverandering, maar ook op de rol die goede en onderling verbonden natuurgebieden hebben bij het tegengaan van de gevolgen van de klimaatverandering voor planten en dieren. Juist in een versnipperd landschap zullen soorten de verandering niet bij kunnen benen. De brief (in het Engels) kunt u hier bekijken.