20 augustus 2009

Doe mee aan het tweede vlinderwandelweekend!

In 2008 werden ruim 3000 vlinders op het Pieterpad geteld
Vlinderen langs het Pieterpad

In het weekend van 22 en 23 augustus organiseert De Vlinderstichting samen met het NIVON een voor de tweede keer vlinderestafette langs het Pieterpad. U kunt zich aanmelden via de website www.vlinderwandelweekend.nl.

Voor het vlinderwandelweekend is het Pieterpad opgeknipt in 92 etappes van ongeveer 5 kilometer lang. De bedoeling is dat tijdens het weekend alle etappes gelopen worden. Tijdens het wandelen telt u de vlinders die langs het Pieterpad vliegen. Vorig jaar werden er meer dan 3000 vlinders geteld op het Pieterpad. Het klein koolwitje werd het meest gezien, maar ook bijzonderheden zoals de kommavlinder en de koninginnenpage werden gemeld. Zal de distelvlinder dit jaar de leiding nemen?

Op sommige plaatsen langs de route kunt u ook zomaar een zeldzaamheid tegen het lijf lopen. Wat dacht u van de kleine parelmoervlinder of het bruin blauwtje? In Zuid-Limburg heeft u zelfs kans op de sleedoornpage!

Doe ook mee!
Op de website www.vlinderwandelweekend.nl kunt u meer informatie over het weekend vinden. U kunt zich inschrijven voor een etappe naar keuze. Ook vindt u hier de resultaten van het vlinderwandelweekend in 2008.