6 april 2010

Excursie aanmelden voor Nationale Nachtvlindernacht

Op 9 juli 2010 maakt u kans op het zien van veel nachtvlinders. Bijvoorbeeld het groot avondrood (Deilephila elpenor).
Op vrijdag 9 juli 2010 is het weer zover. Dan worden in het hele land nachtvlinderexcursies gehouden in het kader van de Nationale Nachtvlindernacht. Organiseert u een excursie tijdens de Nachtvlindernacht, dan kunt u die aanmelden op de website van de Nachtvlindernacht.

Begin juli is een leuke tijd om nachtvlinders te kijken.
Op 9 juli zijn heel veel spectaculaire soorten te verwachten, waaronder diverse soorten pijlstaarten, beervlinders en tandvlinders. Het doel van de Nachtvlindernacht is zoveel mogelijk mensen op een spannende manier kennis laten maken met nachtvlinders en tegelijkertijd verspreid in het hele land gegevens van nachtvlinders verzamelen. De Nachtvlindernacht wordt georganiseerd door De Vlinderstichting in samenwerking met WVF (Werkgroep Vlinderfaunistiek van EIS-NL). Kijk voor een overzicht van alle excursiepunten op de vernieuwde website www.nachtvlindernacht.nl!