3 januari 2012

Goede start van het nieuwe jaar

De medewerkers van De Vlinderstichting wensen u allemaal een heel succesvol jaar toe. Voor onszelf begon het werkjaar vandaag, 3 januari met een heerlijk nieuwjaarsontbijt. We zijn klaar voor een nieuw jaar beschermen van vlinders en libellen.

Al om 08:00 uur stroomden de medewerkers binnen, want in plaats van een receptie of borrel had de medewerkersraad voor een heerlijk ontbijt gezorgd. Croissantjes en allerlei andere broodjes, gekookte eitjes, kazen en natuurlijk chocoladehagel waren volop aanwezig. Na het heerlijk maal was iedereen weer klaar voor het nieuwe jaar. Er is nog heel veel werk te doen, want het gaat nog steeds niet goed met de vlinders in Nederland en uit de nieuwe Rode Lijst van de libellen blijken ook daar nog ernstig bedreigde soorten te zijn. Zeker met het beleid van het huidige kabinet, die helemaal niets voor natuur lijkt te voelen en er zeer sterk op bezuinigt, is ons werk des te belangrijker.

Samen met onze partnerorganisaties binnen de VOFF, Soortenbescherming Nederland en de beherende organisaties als Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en de 12 landschappen moeten we hard aan de slag om te redden wat er te redden valt. Met de steun van de vele duizenden donateurs en andere vlinderliefhebbers zal het zeker lukken. U hoort nog van ons!