15 februari 2012

Hoe vlindervriendelijk is uw tuin?

Via Tuinsms.nl kunt u berekenen hoe vlindervriendelijk uw tuin is
Van een tuin vol vlinders wordt iedereen vrolijk, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Om u op weg te helpen, hebben De Vlinderstichting en Tuinsms.nl een handig hulpmiddeltje ontwikkeld: de tuinscore. Bereken uw score en zie hoe vlindervriendelijk uw tuin is!

Het berekenen van de tuinscore is heel eenvoudig: Ga naar Tuinsms.nl en maak een profiel aan. Binnen dit profiel kunt u alle planten die in uw tuin staan selecteren. Vervolgens kunt u via 'tuinscore' berekenen hoe vlindervriendelijk de tuin is.

Voor iedere nectar- of waardplant ontvangt u een bepaalde score. De scores worden bij elkaar opgeteld, waardoor meer vlindervriendelijke planten zorgen voor een hogere score. Natuurlijk vindt u tips om uw score te verhogen: een top 10 van nectarplanten bijvoorbeeld, maar ook een lijstje van planten waar rupsen van eten.

U kunt hieronder een instructiefilmpje bekijken

Filmpje

Berekenen hoe vlindervriendelijk je tuin is gaat heel eenvoudig met de tuinscore van TuinSMS.nl

Bereken uw score

Geheugensteuntje

Tuinsms.nl zorgt indien gewenst nog voor een steuntje in de rug: u krijgt precies op tijd een gratis bericht per sms of e-mail wanneer snoeien of ander tuinonderhoud nodig is.

Meer weten? Kijk op www.tuinsms.nl of www.vlinderstichting.nl