Hoe vlindervriendelijk is uw tuin?

woensdag 15 februari 2012

Van een tuin vol vlinders wordt iedereen vrolijk, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Om u op weg te helpen, hebben De Vlinderstichting en Tuinsms.nl een handig hulpmiddeltje ontwikkeld: de tuinscore. Bereken uw score en zie hoe vlindervriendelijk uw tuin is!

Het berekenen van de tuinscore is heel eenvoudig: Ga naar Tuinsms.nl en maak een profiel aan. Binnen dit profiel kunt u alle planten die in uw tuin staan selecteren. Vervolgens kunt u via 'tuinscore' berekenen hoe vlindervriendelijk de tuin is.

Voor iedere nectar- of waardplant ontvangt u een bepaalde score. De scores worden bij elkaar opgeteld, waardoor meer vlindervriendelijke planten zorgen voor een hogere score. Natuurlijk vindt u tips om uw score te verhogen: een top 10 van nectarplanten bijvoorbeeld, maar ook een lijstje van planten waar rupsen van eten.

Berekenen hoe vlindervriendelijk je tuin is gaat heel eenvoudig met de tuinscore van TuinSMS.nl:

Bereken uw score.

Geheugensteuntje

Tuinsms.nl zorgt indien gewenst nog voor een steuntje in de rug: u krijgt precies op tijd een gratis bericht per sms of e-mail wanneer snoeien of ander tuinonderhoud nodig is.

Meer weten? Kijk op www.tuinsms.nl of www.vlinderstichting.nl.

Vlindertuin