Kleine heivlinder en spiegeldikkopje sturen brief aan Rutte

donderdag 19 april 2012

Twee ‘Tienvoor12’-soorten hebben een brief gestuurd aan minister-president Rutte De kleine heivlinder en het spiegeldikkopje zonden de heer Rutte de ‘Vlinderstand 2012’ van de Vlinderstichting waarin is te lezen hoe het gaat de vlinders in ons land.

Verder wijzen zij op de campagne Tien voor 12 die De Vlinderstichting voert voor de twaalf sterkst bedreigde soorten. In de begeleidende brief zeggen zij:

“De Vlinderstichting neemt het voor ons op. Maar hoe staat het met u, mijnheer Rutte? Uw bent de minister-president van alle Nederlanders. Dat betekent niet alleen van 16 miljoen mensen, maar ook van alle dieren, van alle vlinders!
Wij vertrouwen erop dat u, ondanks alle bezuinigen die u moet doorvoeren, oog zult houden voor de natuur. Want zonder natuur kunnen we niet. Dat geldt zowel voor de mensen als voor de vlinders!”

Lees de volledige brief

Spiegeldikkopje TienVoor12 Vlinderstand