16 februari 2016

Kom naar de Landelijke Dag op 5 maart

De Landelijke Dag: dé ontmoetingsplek voor vlinderliefhebbers
Vorig jaar vierden we tijdens de landelijke dag het 25-jarig bestaan van het meetnet Vlinders. Maar er is nog meer te vieren. Zo was het vorig jaar 100 jaar geleden dat onze eigen grote vuurvlinder werd ontdekt. En ook het pimpernelblauwtje gaf reden tot vreugde: 25 jaar terug in Nederland. Tel daarbij op dat het trekvlinderonderzoek in Nederland 75 jaar bestond, en dan ligt het thema van de Landelijke Dag 2016 voor de hand. Feest!

En dus is er een lezing door Irma Wynhoff over de pimpernelblauwtjes en door Henk de Vries over de grote vuurvlinder; Albert Vliegenthart buigt zich over het trekvlinderonderzoek.

Natuurlijk zijn er buiten het thema om nog andere leuke lezingen. En de wie-kent-quizzz. En de bekendmaking van de beheerder van het jaar. En de films van Annette van Berkel. Kortom: een landelijke dag als alle andere. Wat ons betreft bij voorbaat al geslaagd!

Klik hier om u aan te melden!