Landelijke Dag 2017: veel nieuws!

Gaat de zilveren maan uit ons land verdwijnen?
Op 4 maart vindt weer onze Landelijke dag plaats. Dit jaar is er veel nieuws. U kunt kennismaken met onze nieuwe nachtvlinderman, onze nieuwe website en de nieuwe atlas Dagvlinders in Drenthe. En er is een nieuwe quiz!

Enkele lezingen gaan dit keer over een klimaat voor vlinders en libellen. Wat kunnen we doen om een goed klimaat te bieden aan onze vlinders en libellen? De klimaatverandering heeft voor hen grote gevolgen. Uit Vlaanderen komt dit keer Marc Herremans met een lezing over vlinders en de invloed van het weer daarop in het afgelopen jaar. Michiel Wallis de Vries en Tim Termaat vertellen u wat er is gebeurd met de vlinders en libellen en wat we nog kunnen verwachten. Kars Veling laat zien hoe we na het vierjarige project gaan werken aan een goed klimaat voor vlinders door nog meer nieuwe idylles.

Niet in over klimaat maar wel heel erg leuk is de lezing van nóg een Vlaming, Ruben Meert. Onder de raadselachtige titel ‘Nachtvlinderen met hamer en beitel’ ontdekken we dat sommige soorten op veel meer plaatsen voorkomen dan we dachten.

Uiteraard ontbreken de films van Annette van Berkel niet, wordt de beheerder van het jaar bekendgemaakt en is er een informatie- en boekenmarkt met vele stands.

Aanmelding en entree

De landelijke dag vindt plaats op zaterdag 4 maart 2017. We zijn te gast in de Junushoff te Wageningen. U kunt zich aanmelden via het digitale inschrijfformulier. De inschrijving loopt tot 4 maart 8.00 uur, tenzij de zaal eerder uitverkocht is (houd de berichten hierover op deze plek in de gaten).

Landelijke dag in het kort

zaterdag 4 maart 2017; 10.00 - 16.00 uur
Entree: € 9,50 (inclusief koffie en thee)
Lunch: € 7,50 extra (aanmelden voor de lunch mogelijk tot 23 februari)
Plaats: De Junushoff, Plantsoen 3 in Wageningen
Klik hier voor de routebeschrijving.

Direct aanmelden

Parkeren en route

Komt u met het openbaar vervoer? Hier vindt u de looproute naar de Junushoff.
Komt u met de auto? Hier vindt u een overzicht van de parkeerterreinen in de buurt van de Junushoff.

Laatste wijziging: 31 januari 2017