30 mei 2013

Maxima draagt vlinderbroche!

Máxima met vlinderbroche. Foto: Kim Huskens
Vanmorgen maakten Koning Willem Alexander en Koningin Máxima een rijtoer door Wageningen tijdens hun ronde van Nederland. Na afloop kreeg De Vlinderstichting een verrassend berichtje binnen.

'Wat leuk dat Koningin Maxima bij haar bezoek aan Wageningen een vlinderbroche droeg!! Een symbolisch gebaar naar de Vlinderstichting!? In ieder geval een mooie reclame voor uw stichting:)', zo meldde Barbara van de Kraats. Uiteraard waren de meeste medewerkers van De Vlinderstichting ook naar het koninklijke paar gaan kijken, maar dit detail was ons ontgaan. Meteen werden de foto's bekeken en jawel: op één van de foto's was duidelijk de broche te zien.

Welke vlinder het is? Daar zijn de deskundigen het nog niet over eens. een nachtvlinder, zoveel is duidelijk. Voorlopig houden we het maar op een nieuwe soort: de koninginnenpijlstaart!