steenrode heidelibelklein koolwitje op sleedoornheideblauwtjedistelvlinder op kattenstaart
De Vlinderstichting beschermt vlinders en libellen in Nederland. Helpt u ook mee?

20 april 2010

Meer kansen voor vlinders in Sint-Oedenrode

Afgelopen zaterdag was De Vlinderstichting te vinden op de biodiversiteitsmarkt in Sint-Oedenrode. Deze markt werd gehouden als onderdeel van het gezamenlijke project ‘Breng de natuur in úw achtertuin’ van de gemeente en de plaatselijke afdeling van IVN.

Doel van dit project was inwoners van Sint-Oedenrode te stimuleren de biodiversiteit in de directe woonomgeving te verbeteren. Zij konden daarom via de gemeente onder zeer aantrekkelijke voorwaarden struiken, vaste planten en dierwoningen te bestellen. De actie werd een succes: meer dan 600 huishoudens hebben aan de actie meegedaan. In totaal zijn ruim 1800 struiken, 4000 vaste planten en 500 dierwoningen besteld.
Sint-Oedenrode is een van de gemeenten die samenwerken in de Duurzame Driehoek, die een bijdrage wil leveren aan een daadwerkelijke duurzame ontwikkeling van de regio en het vergroten van de betrokkenheid hierbij van bestuurders, ambtenaren, burgers, organisaties en bedrijven in de regio. In dit kader werd het project uitgevoerd.