steenrode heidelibelklein koolwitje op sleedoornheideblauwtjedistelvlinder op kattenstaart
De Vlinderstichting beschermt vlinders en libellen in Nederland. Helpt u ook mee?

31 maart 2014

Nachtvlindercursus in Muntendam (Gr.)

Met dank aan de subsidieregeling 'Groen en Doen' is er een bijzondere mogelijkheid om kennis te maken met nachtvlinders: een nachtvlindercursus, gegeven door Kees Boele (Natuurpresentaties en wellicht bekend van de reizende Nachtvlinderestafette). Cursuslocatie is theeschenkerij De Vlinderij in Muntendam.

De nachtvlindercursus start op 30 april met een eerste theorie avond. Daarna volgen nog twee binnen activiteiten en drie nachten bij de lamp. doel van deze beginnerscursus is om na afloop minimaal zicht te hebben op de verscheidenheid aan vlinderfamilies, algemene soorten te kunnen herkennen maar ook kennis te hebben van ecologie en biologie van deze bijzondere insecten. De cursus is gratis (m.u.v. consumpties) en er kunnen maximaal 15 personen deelnemen.

Opgave en informatie bij Kees Boele

Groen en Doen is een programma van het ministerie van Economische Zaken om vrijwilligerswerk op het gebied van natuur- en landschapsbeheer en groen in de stad te ontwikkelen en te stimuleren.