15 augustus 2011

Nachtvlinders in de Apenheul

Ook veel jongeren bij de nachtvlinders in de Apenheul (foto: Kars Veling)
Tijdens een speciale avondopenstelling van de Apenheul in Apeldoorn is er ruim aandacht geweest voor nachtvlinders. De Vlinderstichting demonstreerde de verschillende manieren van nachtvlinders kijken.

Er was een lichtinstallatie opgezet, er stonden vlindervallen en er was een strooproute. De bezoekers kregen zo, naast slapende gorilla’s en vliegende vleermuizen, ook de nodige nachtvlinders te zien. Er werden, hoewel het om 23.00 uur al was afgelopen, onder andere eikenprocessierups, plakker, naaldboombeertje en vierbandspanner gezien. De mensen waren zeer verbaasd toen ze hoorden hoeveel soorten nachtvlinders er voorkomen en hoeveel ze er ook in hun eigen omgeving te zien kunnen krijgen als ze er hun best voor doen. Uiteraard is ook reclame gemaakt voor de Nationale NachtvlinderNacht, die dit jaar op 2 september wordt gehouden.

Naast apen en vleermuizen stonden ook nachtvlinders in de belangstelling (foto: Kars Veling)