15 juni 2011

Nachtvlinderverwachting vernieuwd

Foto: Kars Veling
Gaat u een avond nachtvlinders kijken en wilt u weten welke soorten u kunt verwachten? Door het invullen van de Nachtvlinderverwachting krijgt u een globaal overzicht van de te verwachten soorten.

Misschien kent u de Nachtvlinderverwachting nog niet? Het is de moeite om daar dan voorafgaand aan uw volgende nachtvlinderavond eens gebruik van te maken. Door een aantal gegevens in te vullen krijgt u een lijst met de meest waarschijnlijke soorten die in de betreffende periode vliegen in de regio waarbinnen uw vanglocatie valt.

Sinds kort is er aan de Nachtvlinderverwachting een extra handige optie toegevoegd. Bij de lijst met namen en foto's van de te verwachten soorten, wordt nu ook het volgnummer van de soort uit de nachtvlindergids getoond. U kunt de soort dus meteen in de gids opzoeken.