12 juni 2012

Nationale Nachtvlindernacht op 22 juni

Op 22 juni is het voor de achtste keer Nationale Nachtvlindernacht
Op vrijdag 22 juni wordt voor de achtste keer de Nationale Nachtvlindernacht gehouden met nachtvlinderexcursies in het hele land. Organiseert u een excursie tijdens de Nachtvlindernacht, dan kunt u die als u dat nog niet hebt gedaan, aanmelden op de website van de Nachtvlindernacht.

Eind juni is een leuke tijd om nachtvlinders te kijken. Op 22 juni zijn er heel veel spectaculaire soorten te verwachten, waaronder diverse soorten pijlstaarten, beervlinders en tandvlinders. Bij gunstige weersomstandigheden kan het aantal soorten op het laken wel oplopen tot tegen de honderd.

Bekijk een overzicht van alle excursies

Het doel van de Nachtvlindernacht is zoveel mogelijk mensen op een spannende manier kennis laten maken met nachtvlinders en tegelijkertijd verspreid in het hele land gegevens van nachtvlinders verzamelen. De Nachtvlindernacht wordt georganiseerd door De Vlinderstichting in samenwerking met WVF (Werkgroep Vlinderfaunistiek van EIS-NL).

De felverlichte lakens en de speurtochten met zaklampen maken de Nationale Nachtvlindernacht tot een sfeervolle gebeurtenis.