30 november 2015

Natuurtour bijeenkomst: Belang van vrijwilligers bij natuurinventarisaties

Op dinsdag 1 december is er een bijeenkomst in Tilburg om het belang van natuurvrijwilligers te benadrukken. De avond wordt verzorgd door De Vlinderstichting, SOVON Vogelonderzoek en gemeente Tilburg.

Natuurinventarisaties door vrijwilligers zijn van groot belang voor de natuur. Verschillende organisaties maken dankbaar gebruik van deze informatie bij het beschermen van natuur en bij natuurbeleid.

Op dinsdag 1 december geven sprekers van SOVON Vogelonderzoek (Henk Sierdsema), gemeente Tilburg (Mischa Cillessen) en De Vlinderstichting (Albert Vliegenthart) vanuit hun rol inzicht in de waarde van natuurvrijwilligers. Centraal in de verhalen staat welke successen er geboekt zijn in natuurbescherming dankzij de natuurwaarnemingen door vrijwilligers.

De bijeenkomst start om 20.00 uur in het museumtheater van Natuurmuseum Brabant aan de Spoorlaan 434 in Tilburg. Het museumcaf├ę is geopend vanaf 19.30 uur.
Deelname aan de avond is gratis. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via dit opgaveformulier.