steenrode heidelibelklein koolwitje op sleedoornheideblauwtjedistelvlinder op kattenstaart
De Vlinderstichting beschermt vlinders en libellen in Nederland. Helpt u ook mee?

27 januari 2010

Natuurwidget

Iedere dag een prachtige foto van een plant of dier uit de Nederlandse natuur op je beeldscherm. De mooiste plaatjes van natuurfotografen met een interessante beschrijving van het onderwerp. Een digitale scheurkalender, samengesteld door Naturalis en de VOFF. Installeer de widget en ontdek de pracht van de Nederlandse natuur!

In het Biodiversiteitsjaar 2010 lanceert NCB Naturalis in samenwerking met de Stichting VeldOnderzoek Flora en Fauna (VOFF) een Natuurwidget. Uit de 35.578 soorten in het Nederlands Soortenregister is een selectie gemaakt van planten en dieren met een aansprekend verhaal en fraai beeldmateriaal. De voorkant van de widget toont een prachtige foto van de soort van de dag, op de achterkant staat een korte beschrijving. Dagelijks wordt een willekeurige soort uit de selectie gepresenteerd.

Download de Natuurwidget

Voor op het bureaublad
De widget kent twee varianten. De eerste is voor op je bureaublad, zodat je elke dag de widget kunt opstarten om de soort van de dag te bekijken.

Voor op Hyves, Facebook en meer
De tweede variant is voor in je eigen website of voor op pagina's van Hyves, Facebook en andere sociale webmedia.