steenrode heidelibelklein koolwitje op sleedoornheideblauwtjedistelvlinder op kattenstaart
De Vlinderstichting beschermt vlinders en libellen in Nederland. Helpt u ook mee?

2 oktober 2013

Nieuw: Vlinders en libellen Alblasserwaard

Op donderdag 10 oktober brengt de Natuur- en Vogelwacht ‘De Alblasserwaard’ het boek Dagvlinders en libellen in de Alblasserwaard uit.

In dit boek wordt voor het eerst de verspreiding en kennis van alle soorten dagvlinders en libellen in deze Zuid-Hollandse veenweideregio beschreven. Zaken als herkenning, levenswijze en bescherming komen aan bod. Er is verder een uitgebreid hoofdstuk over de biotopen en goede gebieden voor deze twee insectengroepen in de Alblasserwaard. Hoe je als vlinder- en libellenfan beide soortgroepen kunt helpen, wordt beschreven in een hoofdstuk over insectenvriendelijk beheer. Uniek historisch materiaal geeft een kijkje in de rijke fauna van de 19e en 20e eeuw. Al met al is het boek geschikt voor kenner en leek, ook als je niet bekend bent met de streek.

Dagvlinders en libellen in de Alblasserwaard (144 pagina’s, volledig in kleur) is te koop voor slechts €15,- (excl. verzendkosten) en kan besteld worden door een email te sturen naar at gmail.com, met daarin naam, adres en het gewenste aantal exemplaren.