27 maart 2014

Nieuwe mobiele app: WebObs voor Telmee

Telmee-waarnemingen mobiel invoeren? Dat kan met de mobiele App WebObs voor Telmee. Vanaf nu is er een gratis mobiele app waarmee u al uw waarnemingen mobiel kunt vastleggen en uploaden naar uw account in Telmee. Voor Android-telefoons is de app te vinden in de Google-Play-store. Gebruikers van iPhone en Windows kunnen gebruik maken van de HTML5-app in de webbrowser van de telefoon.

Alle waarnemingen van vlinders en libellen die via Telmee.nl worden ingevoerd, komen automatisch bij De Vlinderstichting terecht.

WebObs voor Telmee biedt alle basale functionaliteit voor het mobiel vastleggen van waarnemingen. Wanneer u een geschikte smartphone heeft, kunt u heel simpel waarnemingen in het veld opslaan. Zodra er een internetverbinding is, kunt u de waarnemingen in een keer uploaden. In combinatie met een gps hoeft u de locatie niet meer aan te geven, dat gebeurt allemaal automatisch.

Heeft u veel waarnemingen of werkt u veel samen met anderen voor een inventarisatie? Op Telmee.nl kunt u uw waarnemingen organiseren in mappen en delen met andere gebruikers. En u kiest zelf naar welke map u de waarnemingen uploadt vanuit het veld. Zo houdt u zicht op uw waarnemingen. Handig voor gezamenlijke inventarisaties!

Direct vanuit het veld

Een door gebruikers zeer gewaardeerde optie is om zelf te bepalen welke velden u wilt invoeren per soortgroep en wat de standaardwaarden zijn. Waarnemingen invoeren op Telmee was nog nooit zo gemakkelijk...

Bent u klaar met invoeren, dan kunt u uw waarnemingen uploaden naar uw waarnemersaccount in www.telmee.nl. Heeft u nog geen account? Ga dan eerst naar Telmee.nl om u te registreren.

Met uw waarnemingen draagt u direct bij aan actuele verspreidingsinformatie in de Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF) en soortenbescherming! Meer informatie? Ga naar www.telmee.nl of http://www.webobs.org/nl/telmee