groot koolwitjekoolwitjes in de klasEen in samenwerking met Stichting Veldwerk Nederland samengestelde map om onderzoek te doen naar Vlinders en Libellengevlekte glanslibel

Hoe werkt het?

Het pakketje zoals het wordt opgestuurd.
Het project begint met het bestellen van een of meerdere pakketjes. Een pakketjes bestaat uit 20 eitjes, 10 rupsen en 5 poppen. Een pakketje kost € 22,60 euro (incl. BTW, excl. administratie- en portokosten). Het bestellen kunt u doen door naar de bestelmodule te gaan. Deze vindt u onder Koolwitjes bestellen. Lees eerst de instructies goed door!

Bepaal of u lesmateriaal wilt gebruiken bij het project

De Vlinderstichting heeft lesmateriaal voor alle groepen ontwikkeld. U kunt het gratis downloaden via de link lesmateriaal.

Benodigdheden

Zorg dat voor de bezorgdatum alle benodigde spullen klaarstaan. Het leukste is het om dit samen met de leerlingen te doen. Bij de link Wat heeft u nodig? zie u wat u in huis moet hebben.

De pakketjes

U krijgt het pakketje met de eitjes, rupsen en poppen thuisgestuurd. Er zit een poster bij waarop op eenvoudige wijze staat uitgelegd hoe de rupsen moeten worden verzorgd. Deze poster kunt u in de klas of op de bak ophangen. Het verzorgen is niet moeilijk. Vanaf de bovenbouw kunnen de kinderen het zelf doen. Kijk bij de link Verzorging hoe dat in zijn werk gaat.

Wat is er te zien?

Wat zullen u en de kinderen allemaal te zien krijgen? Voor een compleet overzicht kijkt u onder de link Wat is er te zien?

Meer informatie

Als u deze informatie over het project hebt doorgelezen weet u bijna alles. Toch zijn er een aantal vragen die steeds terug komen. Daarom hebben we een lijst gemaakt met Veelgestelde vragen.

Laatste wijziging: 2 februari 2011
Eitjes van het groot koolwitje.
Rupsen van het groot koolwitje.
Pop van het groot koolwitje.
Groot koolwitje.