Opening tuinvlindertelling in de vrolijkste vlindertuin van Nederland

maandag 13 juli 2015

Samen met onze ambassadeur Lodewijk Hoekstra is De Vlinderstichting op zoek naar de vrolijkste vlindertuin van Nederland! Daar willen we de komende tuinvlindertelling, op 31 juli, 1 en 2 augustus, openen. Heb jij een mooie tuin? Dan komen we graag bij jou op bezoek! Stuur ons de mooiste foto's van jouw tuin.

De tuinvlindertelling wordt dit jaar voor de zevende keer door De Vlinderstichting georganiseerd. Vorig jaar werd de kleine vos het meest geteld.

Vlinders zeggen veel over de toestand van hun omgeving. Zijn er veel vlinders, dan gaat het goed met de natuur. Ook in stedelijk gebied en in tuinen vliegen vlinders, en is het belangrijk om te weten hoeveel en waar ze voorkomen. De tuinvlindertelling geeft daar informatie over.

Wie heeft de vrolijkste vlindertuin?

Het vlindervriendelijk maken van de tuin begint met de planten. Vlinders leven van nectar, een zoete stof die in bloemen zit. Maar ook voedselplanten voor rupsen zijn onmisbaar in een vlindervriendelijke tuin.

Samen met ambassadeur Lodewijk Hoekstra roept De Vlinderstichting iedereen op om de mooiste (vlinder)tuinfoto's in te sturen. In een van de tuinen zal de jaarlijkse tuinvlindertelling dan geopend worden!

Doe ook mee en stuur je mooiste tuinfoto in. Wie weet wordt de tuinvlindertelling dit jaar in jouw tuin geopend!

LodewijkHoekstra Tuinvlindertelling Vlindertuin