30 augustus 2016

Opening Vlinderstad Deventer

Op 3 september wordt in Deventer de Vlinderstad geopend. Een stad met speciale voorzieningen voor bijzondere bewoners; vlinders, bijen en hommels. Een plek waar vlinders hun hele leven kunnen wonen, van ei tot einde.

Met name de 40 variëteiten vlinderstruiken voorzien de vlinders van voedsel. Er groeien geschikte planten voor kieskeurige rupsen en er zijn schuilplaatsen voor slecht weer en voor overwintering. De vlinderstad is ook open voor mensen, om te genieten en te leren van bloemen en vlinders. Door een uitgekiende overzichtelijke structuur vinden vlinders en bezoekers er speels de weg. Mens en natuur gaan er harmonieus samen. En dat is nou precies de doelstelling van Stichting Natuur Anders, de initiatiefnemer en verzorger van de Vlinderstad.

25 Jaar geleden werd Stichting Natuur Anders opgericht met een ‘andere’ kijk op mens en milieu. ‘Anders’ door rekening te houden met zowel mens als natuur, op basis van respect. De stichting viert haar jubileum door de Vlinderstad cadeau te geven aan Deventer. In de hoop dat van Deventer zelf gezegd zal kunnen worden dat het een Vlinderstad is. Want wie goed is voor vlinders, is goed voor mens en milieu!

De opening vindt plaats van 11.00 tot 13.00 in het Gooikerspark in de Vijfhoek, Deventer. Iedereen is van harte welkom!

Meer info: Stichting Natuur Anders: 0570 - 613937