13 maart 2012

Organiseer een excursie in de Nationale Nachtvlindernacht

De zwarte-c-uil (Xestia c-nigrum) werd het meest gezien tijdens de Nationale Nachtvlindernacht 2011 Foto: Marian Schut.
Op vrijdag 22 juni 2012 worden in het hele land nachtvlinderexcursies gehouden in het kader van de Nationale Nachtvlindernacht. Organiseert u een excursie,  dan kunt u die aanmelden op de website van de Nachtvlindernacht.

Eind juni is een leuke tijd om nachtvlinders te kijken. Op 22 juni zijn heel veel soorten te verwachten, waaronder spectaculaire soorten als diverse soorten pijlstaarten, beervlinders en tandvlinders. In de nachtvlinderverwachting op Vlindernet kunt u opzoeken welke vlinders u wellicht zult zien bij u in de buurt.
Het doel van de Nachtvlindernacht is zoveel mogelijk mensen op een spannende manier kennis laten maken met nachtvlinders en tegelijkertijd verspreid in het hele land gegevens van nachtvlinders verzamelen. De Nachtvlindernacht wordt georganiseerd door De Vlinderstichting in samenwerking met WVF (Werkgroep Vlinderfaunistiek van EIS-NL). Kijk voor een overzicht van alle excursiepunten op de website www.nachtvlindernacht.nl.