17 juli 2014

Pimpernelblauwtje in het nieuws

De pimpernelblauwtjes vliegen weer en er vindt weer volop onderzoek plaats naar de vlinder, maar ook naar andere zaken die van belang zijn, zoals de mieren en springstaarten, evenals de plantengroei.

Het pimpernelblauwtje is een kieskeurige vlinder en er moet aan veel voorwaarden worden voldaan wil een terrein geschikt zijn als leefgebied. In het Life+ project Blues in the Marshes wordt veel nieuw leefgebied voor deze soort gecreëerd.

In de Volkskrant is er een uitgebreid artikel verschenen over het pimpernelblauwtje in de reeks ‘Beestje van de week’. Irma Wynhoff, van De Vlinderstichting, legt daarin uit hoe het leven van de vlinder in elkaar zit en wat hij nodig heeft om duurzaam voort te bestaan. Meer informatie over het project vindt u op de site van Blues in the Marshes.