9 juli 2014

Plant nu vlinderplanten en tel 1, 2 en 3 augustus de vlinders

Op 1, 2 en 3 augustus 2014 organiseert De Vlinderstichting voor de zesde maal de landelijke tuinvlindertelling. In dat weekend zal overal in Nederland gespeurd worden naar vlinders in de tuin. Koop nu nog nectarrijke planten en doe vervolgens mee met de tuinvlindertelling. Ontdek zelf wat er allemaal rondvliegt in je tuin! Meedoen is leuk en eenvoudig. De Vlinderstichting verzamelt al jarenlang gegevens over vlinders, zodat ze nog beter beschermd kunnen worden. Ook gegevens uit de bebouwde kom horen daarbij.

Vlinders naar je tuin lokken is niet zo moeilijk, als je maar met vlinderogen kijkt. Vlinders hebben behoefte aan nectarrijke planten die bloeien in verschillende seizoenen. Zo hebben ze te eten van de vroege lente tot de late herfst. Vlinders hebben ook open plekjes nodig om op te warmen in de zon, in de winter zoeken ze juist beschutting. Ook de rupsen hebben eten nodig voordat ze uitvliegen als vlinders. Klimop en hulst zijn voor rupsen heel geschikt.

Kijk voor meer informatie over de landelijke tuinvlindertelling en een vlindervriendelijke tuin op www.vlindermee.nl .