3 januari 2013

Prachtig nieuw boek over libellen in Friesland

In mei komt er een prachtig nieuw boek uit, de Friese libellenatlas. Het wordt een schitterend boekwerk met meer dan 300 pagina's en meer dan 400 foto's. Alle soorten worden besproken en er komen kaartjes in met een vergelijking van het voorkomen voor en na 2000.

Halverwege mei verschijnt ‘Libellen in Fryslân – met lichtende vleugels over het water’ Een uniek boek met een overzicht en beschrijving van 57 soorten libellen die in Fryslân voorkwamen, en voor het grootste deel nog steeds voorkomen, en 7 nieuw te verwachten soorten. Bij elke soort is een verspreidingskaart opgenomen met alle waarnemingen voor en na het jaar 2000. Na een korte karakteristiek van de soort volgt een gedetailleerde beschrijving en worden in aparte kaders diverse wetenswaardigheden vermeld. Prachtige foto’s (meer dan 400) maken dit boekwerk compleet.

Dit boek is een must voor elke liefhebber in Fryslân, maar zeker ook buiten Fryslân. Een boek vol wetenswaardigheden en nieuwtjes over de Friese libellenfauna. Het boek is maarliefst 312 pagina’s dik en de libellenwerkgroep Hynstebiter, die het hele boek heeft gemaakt, heeft getracht de prijs aanvaardbaar te houden voor iedereen.

Voorintekening

Bij voorinschrijving is het mogelijk dit boek voor €32,50 (incl. verzendkosten) te bestellen via en na betaling op giro 2865873 wordt u tzt het boek toegezonden.

Na eind april is de verkoopprijs €35,00 (excl. €3,00 verzendkosten). De oplage van dit unieke boek is beperkt!