20 juni 2011

Speciale vlinderwijn geveild bij Wijngaard Wageningse Berg

Op zondag 19 juni was de wijngaard Wageningse Berg opengesteld voor publiek. Er kon wijn geproefd worden en er waren rondleidingen over de wijngaard. Een speciale vlindereditie van de wijnen werd geveild.

Ondanks het natte weer waren er flink wat belangstellenden. Bijzonder was de veiling van tien speciale flessen wijn. Iedere fles had een speciaal gemaakt etiket met daarop een van de soorten uit de campagne Tienvoor12 van De Vlinderstichting en de opbrengst van de veiling kwam ten goede aan de campagne. De veiling is georganiseerd door TripleE, de organisatie die inmiddels ook eigenaar is van de wijngaard. De catering tijdens de dag, bestaande uit koffie, thee, cake, hartige taart en kaasplankjes met heerlijke regionale kaassoorten, werd verzorgd door de Lions afdeling Renkum en ook de opbrengsten hieruit waren bestemd voor een goed doel.

Echte wijn- en vlinderliefhebbers trotseren de regen (foto: Kars Veling)