24 november 2010

Subsidie voor 'Virtueel vlinderen'

Koolwitjes in de klas
Gisteren kreeg De Vlinderstichting het bericht, dat de projectaanvraag 'Virtueel vlinderen' door de Regeling Draagvlak Natuur is gehonoreerd. De Vlinderstichting ontvangt een subsidie van € 40.000. Daarmee kunnen sociale media in het project ‘Koolwitjes in de klas’ worden geïntegreerd, om de kracht van een succesvol project en het grote bereik van nieuwe media optimaal te benutten.

De middelen die worden ingezet zijn o.a.: een webcam bij De Vlinderstichting, waarop je kunt zien waar jouw koolwitjes 'geboren' zijn en vragen kunt stellen aan de verzorgers. Via de speciale koolwitjeshyve en facebookpagina kun je zelf filmpjes en foto's uploaden en ervaringen delen met andere kinderen. 'Virtueel Vlinderen' maakt 'Koolwitjes in de klas' weer helemaal van deze tijd!