4 juli 2011

Tentoonstelling en e-book (op)getekend in Overveen

Zondag 3 juli is in Bezoekers-centrum de Zandwaaier in Overveen de tentoonstelling ‘(op)getekend, en meer’ te zien. Deze expositie biedt een overzicht van de ca. 60 coproducties van René Marcelis (teksten) en Kees Verbeek (aquarellen) geopend.

Landbouwkundig bioloog René Marcelis (Castricum) en beeldend kunstenaar Kees Verbeek (Eindhoven) deelden beiden al lang een fascinatie voor insecten, voordat het toeval hen bijeen bracht. Beiden vingen de afgelopen jaren samen vooral vlinders: René met de pen, Kees met het penseel. Hun samenwerking leidde onder meer tot een serie columns met aquarellen voor het kwartaalblad Vlinders van De Vlinderstichting, onder de titel ‘(op)getekend’.
Eerder maakten zij voor het Noordhollands Dagblad gedurende enkele jaren de serie ‘De aard van het beestje’, resulterend in een gelijknamig boekje. De tentoonstelling bestaat uit beide series, met de originele aquarellen.
De tentoonstelling in De Zandwaaier is te zien t/m eind augustus.

De serie ‘(op)getekend’ kunt u gratis downloaden als e-book. Ook op de website www.insectenkist.nl kan het boek gedownload worden.