20 juli 2015

Tuinvlindertelling: vlinder mee op 1 en 2 augustus!

www.vlindermee.nl
Om erachter te komen hoe het met de vlinders in de tuin gaat, houdt De Vlinderstichting op 1 en 2 augustus weer de jaarlijkse tuintelling. Lodewijk Hoekstra, ambassadeur van De Vlinderstichting, opent de telling in de vrolijkste vlindertuin van Nederland. Dankzij de tellingen krijgt De Vlinderstichting een goed beeld van de natuur in stad en dorp. Ontdek wat er allemaal rondvliegt in je tuin en doe mee!

Of je tuin nu groot of klein is, het tellen hoeft niet meer dan een kwartier in beslag te nemen. Waarnemingen doorgeven kan via www.vlindermee.nl of www.tuintelling.nl. Of download de gratis app ‘Vlindermee’. Daarmee kun je via je telefoon of tablet direct al je waarnemingen doorgeven.

Lodewijk Hoekstra in jouw tuin?

De officiële opening van de tuinvlindertelling wordt verricht door Lodewijk Hoekstra, ambassadeur van De Vlinderstichting en bekend van programma's als Eigen huis & Tuin en Greenkids. De precieze plaats is nog niet bekend: het gebeurt bij de winnaar van de verkiezing van de vrolijkste vlindertuin. Kijk voor de informatie over de verkiezing op www.vlindermee.nl.

Doe met de tuinvlindertelling op 1 en 2 augustus