4 november 2009

Twee nieuwe veldgidsen verschenen

Eind oktober zijn twee nieuwe Nederlandstalige veldgidsen verschenen: Dagvlinders van Europa (KNNV) en de Beknopte veldgids nachtvlinders (Tirion).

Beknopte veldgids nachtvlinders
De 'Beknopte veldgids nachtvlinders' is de praktische, beknopte weergave van het standaardwerk NACHTVLINDERS, de veldgids met alle in Nederland en Belgie voorkomende soorten van Paul Waring en Martin Townsend. De platen zijn hetzelfde gebleven, maar de teksten zijn sterk ingekort. Deze veldgids is daardoor een stuk dunner dan de 'echte' nachtvlindergids en voorzien van een handige plastic omslag: een handig buitenexemplaar dus.
Meer informatie »

Dagvlinders van Europa
'Dagvlinders van Europa' is de Nederlandse vertaling van de in 2004 verschenen Engelse gids 'Butterflies of Europe' van Tristan Lafranchis en de in 2007 verschenen herziene Franstalige versie daarvan.
Eenvoudige determinatiesleutels en meer dan 1400 kleurenfoto's van vlinders in hun natuurlijke omgeving maken het mogelijk om alle 450 soorten in het veld op naam te brengen.
Meer informatie »