Twee van 'onze' boeken genomineerd voor Jan Wolkersprijs

dinsdag 22 september 2015

Aan twee van de vijf boeken die zijn genomineerd voor de Jan Wolkers Prijs 2015 heeft De Vlinderstichting meegewerkt. Het gaat om Larven van libellen en Niet zonder elkaar. Beide boeken zijn te koop in onze winkel.

Larven van libellen
Een fotoboek, over libellen, poëtisch omschreven als ‘de perfecte zomerliefde’. En daar dan de larvenhuidjes van. 320 pagina’s dik, rijk geïllustreerd en tjokvol details over meer dan 80 verschillende soorten. Een boek voor bezetenen – precies een van de criteria waarop de Jan Wolkers Prijs zijn keuze baseert.
Koop dit boek bij De Vlinderstichting.

Niet zonder elkaar
Het zou de titel van een biografie van Ramses Shaffy kunnen zijn, maar het is een aanstekelijk boek over de bloemetjes en de bijtjes. Letterlijk: een college van dertien auteurs beschrijft welke verrassende strategieën sommige planten hebben om insecten te lokken die voor hun bevruchting moeten zorgen.
Een moderne versie van Jac P. Thijsse’s Verkade-album ‘De bloemen en haar vrienden’, uit 1934, vlot geschreven, vol fascinerende voorbeelden.
Koop dit boek bij De Vlinderstichting.

De Jan Wolkers Prijs is een initiatief van het Wereld Natuur Fonds, de Volkskrant en Vroege Vogels van de VARA. De winnaar wordt bekendgemaakt op 18 oktober 2015.

Boeken winkel