14 juni 2011

Veiling voor vlinders bij Wagenings wijngaard

Wijngaard de Wageningse Berg
Wijngaard op de Wageningse Berg houdt zondag 19 juni open dag. Deze wordt georganiseerd in het kader van de landelijke campagne Lekker naar de Boer. Om 15.00 uur wordt er een veiling gehouden van flessen wijn de oogst van 2010 met speciale en unieke vlinderetiketten. De baten van deze veiling gaan naar projecten van de Vlinderstichting, die zelf ook aanwezig zal zijn met een stand en excursies.

De open dag heeft dit jaar een bijzonder karakter, enerzijds vanwege het 12,5 jarig bestaan van de wijngaard, anderzijds omdat Jan Oude Voshaar recentelijk in dienst is getreden van Triple E uit Arnhem, het bedrijf dat mede zorg gaat dragen voor de organisatie, exploitatie en continuering van de wijngaard.

Op de open dag, die begint om 11.00 uur en duurt tot 17.00 uur, wordt ook verdere uitleg geven over Triple E en zijn er andere activiteiten. Natuurlijk kunnen bezoekers alle wijnen gratis proeven en kopen. Om 15.00 uur wordt er een veiling gehouden van flessen wijn de oogst van 2010 met speciale en unieke vlinderetiketten. Hieronder is ook een aantal magnumflessen.

De hele dag zal Jan Oude Voshaar rondleidingen verzorgen door de wijngaard. De Lions-afdeling Renkum verzorgt de hapjes, waarvan de baten ten goede komen aan een weeshuis in Suriname. Daarnaast is er een aantal andere stands met biologische producten uit Wageningen en omgeving. Ook voor kinderen zijn er enkele speciale activiteiten zoals leuke proefjes met water en een workshop flessen beschilderen.

De wijngaard is bereikbaar vanaf de rotonde op de Wageningse Berg. De auto's kunt u parkeren op de Scheidingslaan (bij het voormalig ziekenhuis). Per fiets is de wijngaard ook bereikbaar vanaf Geertjesweg 55.