Vlinder Medina ontvangt vlinderpostzegels

woensdag 25 februari 2009

Op 25 februari nam Vlinder Medina, de driejarige dochter van Antonie Kamerling en Isa Hoes in het schitterende vlinderpaviljoen in Artis Zoo, de eerste vlinderpostzegels van TNT Post in ontvangst. Zij kreeg de postzegels overhandigd van Katja Veen, Manager Consumentenmarkt van TNT Post.

Met de lente in aantocht verschijnen ook de eerste vlinders, zoals de kleurrijke Dagpauwoog, weer in Nederland. TNT Post geeft daarom in samenwerking met De Vlinderstichting een prachtige postzegelserie uit. Vanaf 25 februari is het eerste postzegelvel met de Dagpauwoog op alle TNT Postkantoren verkrijgbaar. In totaal bestaat de serie uit 60 velletjes postzegels met daarop vlindersoorten die in Nederland voorkomen. De meeste foto's zijn van de vlinderfotografen Johannes van Donge en Jordi Strijdhorst. Bij aankoop van het eerste postzegelvel met de Dagpauwoog ontvangt men tevens een gratis bewaarblad met interessante informatie over en mooie foto’s van deze kleurrijke vlinder. De serie loopt in totaal 2,5 jaar en er worden twee postzegelvellen per maand uitgegeven.

Verkrijgbaarheid, geldigheid en verkoopprijs van de postzegels

Het eerste postzegelvel met daarop de Dagpauwoog is, zolang de voorraad strekt, verkrijgbaar bij TNT Postkantoren, via Collect Club in Groningen, TNT Postwinkels en via de internetsite van TNT. De volgende vlinderpostzegelvellen die uitgebracht worden zijn alleen verkrijgbaar middels een abonnement. De geldigheid van de postzegels voor de frankering is onbepaald. De verkooprijs van elk velletje postzegels met gratis bewaarblad is € 4,40 en bevat 10 dezelfde postzegels met een frankeerwaarde van € 0,44.