3 juli 2012

Vlinderrotonde in Wageningen

De rotonde is opgefleurd met vlinderborden. Foto: Sonja Bos
Afgelopen vrijdag hebben wethouder Michiel Uitdehaag en Titia Wolterbeek, directeur van De Vlinderstichting, samen met omwonenden en andere geïnteresseerden, op de kruising van de Hollandseweg met de Diedenweg in Wageningen de vlinderrotonde geopend.

Deze rotonde is geadopteerd door De Vlinderstichting in samenwerking met Paardekooper Tuinen. Hij is beplant met bloemen en planten die belangrijk zijn voor vlinders. Niet alleen wordt een klein stukje natuur zo ingericht dat er meer vlinders worden aangetrokken, er wordt ook aandacht gevraagd voor het belang en bescherming van vlinders.

De rotonde is een van de zes die geadopteerd zijn door plaatselijke bedrijven. De Vlinderstichting is al bijna dertig jaar gevestigd in Wageningen De komende maanden zal De Vlinderstichting in een lokaal huis-aan-huis-blad informatie geven over de vlinders die op de rotonde te zien zullen zijn.

Een van de vier bordjes wordt onthuld. Foto: Sonja Bos.