15 juni 2011

Vlinders op imkerijdagen

Vuilboom: erg goed voor bijen en vlinders (foto: Kars Veling)
Op 9 en 10 juli zijn op 500 plaatsen in het land imkers te bezoeken. Zij geven informatie over het bijen houden en over wat ze nodig hebben. Daarbij spelen ook vlinders een rol.

Zowel bijen als vlinders hebben bloemen nodig. Daar ontbreekt het nogal eens aan en natuurbeheerders, maar ook gemeenten en particulieren kunnen daar wat aan doen. Daarom werken de Nederlandse Bijenhoudersvereniging en De Vlinderstichting samen. Op de open imkerijdagen, die op 9 en 10 juli worden gehouden zullen de imkers dan, naast over bijen houden en honing produceren, ook informatie over vlinders geven. Maar daarvoor hebben ze graag assistentie van vlinderaars. Houdt u van vlinders en wilt u op een of beide dagen een imker assisteren stuur dan even een . Wij zullen u dan in contact brengen met de imker uit uw omgeving.