4 april 2011

Vlinders tellen in Bulgarije?

In Bulgarije zijn nog schitterende landschappen (foto: Kars Veling)
In Bulgarije worden de Natura 2000 terreinen dit jaar op vlinders geïnventariseerd. Hulp van Nederlandse vlinderaars wordt zeer op prijs gesteld. U krijgt de mogelijkheid om enorm veel vlinders te zien, want Bulgarije is een zeer rijk vlinderland, met meer dan 210 soorten.

Nu is Bulgarije al veel rijker aan vlinders dan wij hier gewend zijn, maar de gebieden die nu geïnventariseerd moeten worden zijn dan ook nog eens de krenten uit de pap. Bijna alle terreinen zijn ook nog eens erkend als Prime Butterfly Area: de rijkste vlindergebieden van Bulgarije. Wilt u meedoen? De reis naar Bulgarije moet u zelf betalen, maar er is een vergoeding van 10 euro per dag plus benzinekosten mogelijk. Stuur een email naar en het in Bulgarije voor meer informatie (het mag in het Engels als uw Bulgaars niet perfect is).

Wat Bulgaarse vlinders (foto's: Kars Veling)