11 mei 2009

Vlinderstichting bij Intratuin Rhoon

Afgelopen zaterdag was het een drukte van belang bij Intratuin in Rhoon. De voorafgaande week was het bedrijf volop in het nieuws vanwege de geplande verkoop van vlinders in doosjes voor moederdag. Na alle commotie die daarover ontstond besloot men om die verkoop niet door te laten gaan. Wel wilde men deze zaterdag aandacht voor vlinders! Daarvoor werd contact gezocht met De Vlinderstichting en dierenbescherming Rijnmond.

Deze twee organisaties hadden zich nogal verzet tegen de vlinderverkoop, maar beide vinden het belangrijk dat er aandacht is voor de bedreigde vlinders. De Vlinderstichting was daarom aanwezig op de vlinderplantenafdeling van Intratuin om daar informatie te geven over vlindervriendelijke tuininrichting. Ter illustratie waren er eitjes, rupsen, poppen en vlinders van koolwitjes aanwezig. De koolwitjes werden die middag door kinderen van Kids for Animals losgelaten. Zo stonden vlinders alsnog volop in de belangstelling!