Grote vuurvlinderRups van de nachtpauwoogMoerasparelmoervlinderPaardenbijter

Privacy

De Vlinderstichting vindt de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar donateurs en bezoekers van de websites belangrijk en vanzelfsprekend. Persoonlijke gegevens van donateurs en anderen worden dan ook zorgvuldig behandeld en beveiligd.

Verwerking van persoonsgegevens
Wanneer u informatie of brochures aanvraagt, donateur wordt van De Vlinderstichting, deelneemt aan activiteiten of artikelen via de webwinkel bestelt, worden uw gegevens vastgelegd. De Vlinderstichting gebruikt uw gegevens voor de uitvoering van uw aanvraag of bestelling en om donateurs en bezoekers te informeren over projecten, producten en het werk van De Vlinderstichting. Wij delen uw gegevens niet met derden.

Uw rechten volgens de Wet bescherming persoonsgegevens
  • Recht van verzet: indien u geen prijs stelt op ongevraagde informatie, kunt u dat bij De Vlinderstichting aangeven. De kanalen ‘post’, ‘e-mail’ en/of ‘telefoon’ worden dan geblokkeerd.
  • Recht op inzage: op uw verzoek meldt De Vlinderstichting aan u welke persoonsgegevens van u zijn vastgelegd.
  • Recht op correctie: indien persoonsgegevens die De Vlinderstichting van u heeft vastgelegd niet juist blijken te zijn, zullen wij deze op uw verzoek aanpassen. Hiertoe kunt u het contactformulier gebruiken, ons een e-mail sturen of bellen.

Klikgedrag
Op de website van De Vlinderstichting worden ook algemene bezoekgegevens bijgehouden - zonder dat hierbij bezoekers geïdentificeerd worden - zoals de meest bezochte pagina's. Hierdoor krijgen wij een beeld van onder andere het aantal bezoekers, hun interesses en uit welk deel van het land ze komen, welke pagina's bekeken worden en hoe vaak en hoe lang ze op de website blijven. Het doel hiervan is om de inrichting van de website te optimaliseren. Ook kunnen deze gegevens worden gebruikt om meer gerichte informatie op de site te zetten. Op deze wijze kunnen wij onze dienstverlening aan u verder optimaliseren.

Vragen
Vragen of opmerkingen over ons privacybeleid kunt u via het contactformulier, per of telefonisch (0317 467 346) aan ons richten.

Wijzigingen
De Vlinderstichting behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Check daarom regelmatig de privacyverklaring voor het privacybeleid van De Vlinderstichting.

(laatste versie: maart 2017)

Laatste wijziging: 1 maart 2017