Wachtervlinder op woonkamerraam

8-jan-2009

Op 4 januari vond Marga Dekker in Epe een vlinder op haar woonkamerraam. Het bleek te gaan om een nachtvlinder, de.. lees verder

Roesje op TV

8-jan-2009

Afgelopen dinsdagavond 6 januari werd in de televisieuitzending van VARA Vroege Vogels aandacht besteed aan het roesje. lees verder

Oranjetipje 29 december!

7-jan-2009

Ieder jaar is het wel raak, vlinders die plotseling midden in de winter verschijnen. Dit jaar op 29 december het oranjetipje!.. lees verder

2008: Top drie libellen

5-jan-2009

Nu, aan het begin van het nieuwe jaar, is het tijd om terug te kijken. Wat waren opvallende gebeurtenissen op libellengebied.. lees verder

Evaluatie Beschermingsplan..

1-jan-2009 · beschermingsplan Gentiaanblauwtje

Ter afronding van het Beschermingsplan Gentiaanblauwtje 2003-2007 is door De Vlinderstichting een evaluatie van het plan.. lees verder

Nieuw op Vlindernet: links naar..

20-dec-2008

In het tijdschrift Vlinders van De Vlinderstichting verschijnen regelmatig artikelen over bepaalde soorten dag- of.. lees verder

Nieuws over de kromzitter

8-dec-2008

In november was de kromzitter (Asteroscopus sphinx) een van de aandachtssoorten op Vlindernet. In die tijd is de soort uit 20.. lees verder

Reacties op 'Lekker hapje: de..

2-dec-2008 · Huismoeder

Op 11 november plaatsten we een nieuwsberichtje over een vensterbank vol met huismoedervleugeltjes en vroegen we om uw.. lees verder

Beschimmelde rups

1-dec-2008

De foto hiernaast werd ons toegestuurd door Marian Barendtszen met de vraag wat er met deze vreemd uitziende rups aan de hand.. lees verder

Winterjuffer in de sneeuw

24-nov-2008

U denkt waarschijnlijk bij libellen aan een warme zonnige dag. Toch zijn ook in de winter libellen te vinden: winterjuffers... lees verder

Lekker hapje: de huismoeder!

11-nov-2008 · Huismoeder

Wim Klein Schiphorst vond enkele dagen geleden in een achterafhoekje in de schuur meer dan 80 losse vleugeltjes van de.. lees verder

Laat wat krabbescheer met rust!

6-nov-2008 · GroeneGlazenmaker krabbenscheer